Besök på vaccinationcentralen

Nu har vi varit på vaccinationscentralen. Gula febern har vi redan skydd mot sedan vi var i Afrika 2005. Havrix och stelkramp har vi också. Vi fick en dos Ducoral mot kolera och ett recept på malariaprofylax, samt en förmaning från sjuksköterskan:

-Varför åker ni till AFRIKA!?!?! Det är som ett TÄCKE fullproppat med bakterier över hela kontinenten!! Jag skulle aldrig åka dit! Och ni har varit där förut! Räcker inte det?! Och i Ghana finns det knappt någon fungerande sjukvård!! I Accra finns det sjukhus men i resten av landet finns inget!!

Hjälp vad har vi gett oss in på. Vi får försöka bita ihop och hålla oss friska!

Kommentarer
Postat av: Emma Bodén

Hej!

Vad spännande att läsa om din resa till Ghana! Jag har hittat din blogg via Gunillas blogg. Själv var jag i Tanzania (östra afrika) i vintras/våras och gjorde en av mina sista sjuksköterskepraktiker där i fem veckor! Jag kommer att åka dit många gånger till, det vet jag. Det är bara lite pengar som ska sparas ihop först... Som student som nyligen blivit färdig sjuksköterska har man inte så mycket pengar ju. Allt sparat gick till resan i våras.



Lite tråkigt att läsa vad er vaccinationssjuksköterska hade för kommentar om Afrika. Blir lite besviken på den typen av människor som oftast inte har besökt ett Afrikanskt land, men tror sig veta så mycket om det iaf. Och att de bara har negativa saker att komma med.



MVH Emma Bodén

2009-07-30 @ 08:24:04
URL: http://mtotobahati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0