Mitt tredje Afrikaland: Gambia



Jag läste en bok om ekoturism i Gambia och 2006 besökte jag landet tillsammans med min sambo och mina barn som då hunnit bli snudd på vuxna. I Gambia var det lätt att få tag på någon, ofta yngre män, som ville jobba som personlig guide åt oss. De talade engelska och de som vi anlitade var duktiga både som tolkar och guider. Vi besökte parker där krokodiler och apor levde fritt. Vi gjorde studiebesök på en skola, en SOS-barnby och ett sjukhus. Bilden tog jag i Barra i norra Gambia.

Kommentarer
Postat av: Per

Jag har också varit i Gambia och hälsat på krokodiler och apor. Det finns också många färgglada fina stora fåglar!

2008-09-05 @ 10:30:12
Postat av: Per

Jag har också varit i Gambia och sett krokodiler och apor och en massa stora färgglada fåglar.

2008-09-05 @ 10:31:31
Postat av: Conny

Hej pussgurka!

Det var ju tur att det var någon med som kunde prata engelska.

2008-09-05 @ 21:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0